איך תגדילו את סיכויי ההצלחה שלכם במכרזים וראיונות עבודה, אפילו שרובכם מאמינים שהם תפורים?

זה המקום שלך לגלות את כל מה שצריך לדעת על הכנה מקצועית למכרזים שמשפרת את יכולות השיווק העצמי ומגדילה את סיכויי ההצלחה במכרזים. פעם חשבו שמכרזים קשורים רק למקצועיות, הכלים שבאתר ידגימו לכם שהשיחה השיווקית היא זו שמובילה להצלחה. היא לא כישרון מולד, היא יותר שיטתית ממה שחשבתם, והרבה יותר משמעותית מכדי לוותר עליה. תכל'ס, הצלחה במכרזים היא לא עניין של מזל, אלא שיטה שמובילה לתוצאה!

רוצים להגדיל את סיכויי ההצלחה במכרז הבא? צרו איתי קשר עוד היום- 0522-435-259 או shiritbi@sts4u.com

הכנה למכרזים וראיונות עבודה

עונת המכרזים נפתחה, האם אתה מוכן למכרז שלך? מסתבר שכדי להצליח במכרז או בראיון עבודה, לא מספיק להיות עובד טוב, לפעמים..        


זה שאתה נחשב עובד איכותי ומקצוען, כזה שסומכים עליו ומתייעצים איתו, לא מבטיח שיבחרו בך במכרז הקרוב. אולי אפילו יעדיפו להשאיר אותך במשבצת 'המקצוען' או 'המומחה' ויבחרו במתחרה שלך, שהוא לדעת רבים פחות איכותי ומקצוען ממך. 
למה? 
כי יש דבר אחד שאתה לא אוהב לעשות והוא עושה מצוין. תקרא לזה חנופה או "ליקוקים", ואולי תעדיף לקרוא לזה "פיתוח מערכת יחסים". 
בשעה שאתה נתת את הנשמה בעבודה, הוא הקדיש לפחות 20% מהזמן למלאכת השיווק העצמי וסלל לעצמו את הדרך לתפקיד הבא. ממתי איכות ומקצוענות הפסיקו להיות הבסיס הבלעדי להחלטות וועדות המכרזים? מזמן!. 
עכשיו, הגיע הזמן שלך להתעורר.. 

דמיין שאתה מגיע למכרז, אתה שאנן יחסית ובטוח שהוא בכיס שלך. אתה מכיר את רוב חברי הוועדה, די ותיק בארגון, מנהל טוב או עובד טוב, "מגיע לך לזכות" כך אומרים לך המקורבים, "אתה המועמד הכי טוב". אבל האם זה מה שיאמרו חברי וועדת המכרזים? מה הם חושבים? מה חשוב להם? מה הם רואים כשהם מביטים בך? מה הם שומעים כשאתה מדבר? ומה הם מרגישים כשהם מדמיינים אותך כמנהל החדש של היחידה, המחלקה או האגף?. עכשיו, הזמן לגלות לך איך חושבים, מרגישים ומחליטים חברי וועדת המכרזים, ומה הם מצפים לראות, לשמוע ולהרגיש ממך, כדי שיבחרו בך ולא במתחרים.


בוועדת המכרזים יושבים אנשים שמביטים ומקשיבים לנבחרת המתמודדים כולל אותך שמה שחשוב להם זה-
1. את מי הם מכירים הכי טוב?               
2. מי יספק להם שקט תעשייתי?
3. עם מי יהיה להם נוח לעבוד?
4. על מי יוכלו לסמוך בעת צרה? 
כן, לפני ואחרי המקצועיות, הכול פוליטי והכול מאד אישי.

אל תתייאש, אתה עדיין יכול להשפיע על תוצאות המכרז  (בתנאי שלא התקיים בזמן שאתה קורא את המאמר הזה). מחקרים שביצענו בקרב 500 מנהלים ומנהלות במגזר הציבורי מראים שהחסם העיקרי שמחבל בהצלחה במכרזים הוא חסם השיווק. רוב האנשים שונאים את המילה 'שיווק', ושונאים עוד יותר לעשות שיווק. נשים על פי המחקר נמנעות משיווק עצמי ובכך יוצרות פער שלילי משמעותי בינן לבין מתמודדים גברים בעלי איכויות דומות, ולכן הן מפסידות.

בילדות בטח אמרו לך הוריך- "אל תהיה חנפן", "תעשה את מה שאתה 
צריך בשקט" וגם "אל תקפוץ בראש...או "אל תתבלט". גדלת, והיום זה בדיוק מה שאתה עושה- עובד ללא הפסקה, נותן את הנשמה ומחכה שיעריכו אותך. רק דבר אחד לא אמרו לך הוריך והוא שהעולם השתנה, כללי המשחק בו השתנו ומי שרוצה להצליח חייב ללמוד את הכללים החדשים. 
כלל הצלחה 1 במכרזים וראיונות עבודה:
מי שלא משווק שובק, ומי שמשווק - לרוב מצליח! 


כדי להצליח בשיחת מכירה, להתקדם לתפקיד ניהולי, לזכות במכרז, להצליח בראיון עבודה, או לקבל העלאה בשכר, אתה לא חייב להיות חבר של המנכ"ל... 
אתה רק צריך לדעת לשווק את עצמך ואת הידע והמקצועיות שלך בצורה זורמת, עוצמתית ונעימה!.

לפחות חודשיים לפני המכרז, חשוב שתתחיל להתארגן בתהליך אימון מסודר שיכפיל וישלש את  סיכויי ההצלחה שלך. בבקשה אל תגיד "יהיה בסדר", כי לא יהיה, במיוחד אם המתחרים שלך משקיעים  ברגע זה ממש בהכנות מקצועיות למכרז עם מומחה למכרזים וראיונות עבודה. אם העתיד שלך חשוב לך, ואם אתה מאמין לי שהגדלת סיכוייך לזכות בו היא בידיך, זה הרגע להפשיל שרוולים ולהתחיל להבטיח שתצליח.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה