איך תגדילו את סיכויי ההצלחה שלכם במכרזים וראיונות עבודה, אפילו שרובכם מאמינים שהם תפורים?

זה המקום שלך לגלות את כל מה שצריך לדעת על הכנה מקצועית למכרזים שמשפרת את יכולות השיווק העצמי ומגדילה את סיכויי ההצלחה במכרזים. פעם חשבו שמכרזים קשורים רק למקצועיות, הכלים שבאתר ידגימו לכם שהשיחה השיווקית היא זו שמובילה להצלחה. היא לא כישרון מולד, היא יותר שיטתית ממה שחשבתם, והרבה יותר משמעותית מכדי לוותר עליה. תכל'ס, הצלחה במכרזים היא לא עניין של מזל, אלא שיטה שמובילה לתוצאה!

רוצים להגדיל את סיכויי ההצלחה במכרז הבא? צרו איתי קשר עוד היום- 0522-435-259 או shiritbi@sts4u.com

7 דברים שאנשים חכמים לעולם לא יעשו במכרזים

גלו מהם שבעת הדברים שאנשים חכמים לא עושים בראיונות ומכרזים, כדי שתצליחו יותר במכרז הבא

שירית בן ישראל

סקר שביצעתי בין 100 מתמודדים (משני המינים) למכרזים, הבהיר, פעם נוספת, ובאופן חד משמעי וגורף, שלהתמודדות מוצלחת במכרזים, יש כללים ברורים של "עשה" ו"אל תעשה".

בכתבה שלפניכם ריכזתי שבעה דברים קריטיים שאנשים חכמים, שזכו במכרזים, אף פעם לא עושים. בניגוד לזוכים, אלו שהפסידו במכרזים העידו שביצעו חלק מהדברים האסורים.
תתכוננו!

אנשים חכמים לא מחכים לרגע האחרון כדי להתכונן למכרז
ידוע שרמה גבוהה בכל תחום מושגת על ידי אימון. זה שאתה עובד טוב ואפילו מצוין לא אומר שאתה פרזנטור טוב. מכרז הוא שיחת שיווק ומכירה, משהו שאינו ב- DNA של רוב האנשים, ולכן, מחייב הכנות מוקדמות. לפחות חודש לפני תתחילו להתכונן.
צאו לשטח
אנשים חכמים לא מחכים להמלצות השטח
בפועל, מרגע שזכו במכרז הקודם, הם התחילו לשווק את עשייתם לשטח. אבל, אם אתם לא כאלה, חשוב ,שלפני המכרז הבא תהפכו לכאלה. משמע, דברו עם אנשים בעלי השפעה בארגון על תוצאות המכרז: המנהל הישיר שלכם ונציגי ועד העובדים. אם לא סיפרתם להם על עשייתכם הנפלאה כל השנה, איך תרצו שיידעו עליה ביום המכרז?. מה שבטוח זה, שאם אתם לא תדברו עם השטח, המתמודדים האחרים יעשו זאת, ויצברו יתרון יחסי משמעותי מולכם. 
תתאמנו
אנשים חכמים לא מגיעים לא מוכנים.
מכירים את "אפקט הספה"? אם המנהל מושיב אתכם על כורסא או ספה ומנהל שיחה שבה, אולי תרגישו נעים, אבל מתחת לשטח אם תצללו באומץ, תגלו בין השורות מסר חשוב: אתם נפלאים, עובדים מצוין, אבל... המסר כאן ברור: השיחה המקדימה חשובה כמעט כמו המכרז, הכינו את עצמכם אליה, היא איננה מפגש חברתי. היא מפגש שיווקי - מכירתי מול המנהל שעובד אתכם, אבל כרגע נמצא בעיצומו של תהליך "רכישת" המועמד האחד עליו ימליץ במכרז. וודאו שאתם מוכנים לשיחה איתו, כדי שהמועמד הזה יהיה אתם!.
אל תהיו צנועים
אנשים חכמים לא נותנים לצניעות לשלוט
'צניעות' בכל מילון עברי שתחפשו משמעה - הימנעות מהצגת החוזקות והיתרונות. רבים מדברים על ערך הצניעות כאילו היה ערך גבוה, מכובד ונדיר. זו דעתם, אבל היא אינה עולה בקנה אחד עם ההגדרה המילונית ובטח שלא עם המציאות.                
עובדה היא, שבימינו, צניעות מהווה חיסרון משמעותי בכל תחומי החיים. מכירים את המשפט: "לעולם אל תדברו על החולשות שלכם, תהיו בטוחים שהאחרים יעשו את זה בשמחה במקומכם"?. רוצים לומר לי שהוא לא נכון?!. מכרז הוא הזדמנות פז לתרגם באופן נכון ומדויק את היתרונות, הכישרונות, הכישורים, החוזקות לתועלות עבור הארגון. ואם תיצמדו לצניעות, או תחכו שהמראיין יספר לכם כמה אתם אפקטיביים ותורמים, תוכלו לחכות עד בוא המשיח...זה פשוט לא יקרה, ומועמד אחר יספר סיפור נכון ויזכה במכרז.
תכתבו
אנשים חכמים לא מגיעים בלי תכניות כתובות
יש כ-20 שאלות קבועות שחוזרות על עצמן במכרזים. דברו עם אנשים שעברו מכרזים, רכזו לכם את השאלות שנשאלו, העלו על מסמך WORD ותתחילו לענות את התשובות שלכם. מחקרים מראים שהתהליך שמתחולל בעת כתיבה בעט אינו דומה לזה של הקלדה במחשב. כתבו בעט, הקלידו במחשב וקראו בקול רם את התשובות. אתם כבר תרגישו מה חורק, מה צורם ומה זורם. ואם לא, עבדו עם חברים, ואם גם זה לא יעזור, תמיד יש יועצים מקצועיים.

תתמקדו בעיקר
אנשים חכמים לא מבזבזים זמן                                                               
כמה זמן כבר יש לכם לשכנע את וועדת הבוחנים שאתם הכי טובים? 7 דקות, 15, 30 גג... וגם זה במקרה שמעט מועמדים מתמודדים לתפקיד. לכן, שבו ותכננו לפני המכרז כמובן, מהם הדברים שאתם חייבים להשמיע לוועדה בכל מסגרת זמן, ואז, הכינו תשובות כתובות בהתאם.
אתם חייבים ליצור עניין סביבכם, אז תכינו case study שמציג את היכולת המקצועית שלכם.
אתם חייבים לרגש, אז שבו והכינו את "סיפור הגיבור" שלכם, זה שיטביע חותם על חברי הוועדה ויגרום להם לזכור אתכם יותר מאשר את שאר המועמדים.
ואתם חייבים להצטייר כמובילים בתחומכם, לכן, גבשו לכם שפה מילולית אישית- מקצועית- וניהולית שמשדרת מסר של מקצוענות, מנהיגות ואפקטיביות.

תענו מהראש לא מהלב
אנשים חכמים לא נותנים לרגש להשתלט                                          
יש שאלות שמוציאות מאנשים את הרצון להיות "כנים", "אמיתיים", שקופים". והתוצאות כמעט תמיד, מובילות להפסד. למשל, השאלה – "מה החולשה שלך?" איננה קריאה להצגת החולשה האמיתית, אלא מחייבת ניתוח והגדרה מדויקים של תכונה, שנכון להציג ובעיקר איך להציג כדי שלא תירה לעצמך ברגל. כדברי הזמרת ג'ניס ג'ופלין: "את היא כל מה שיש לך, אל תגמדי אותך!".
והשאלה האחרונה לרוב היא – "יש לך מה לשאול או להוסיף?"- ולך בכלל בא לברוח מהחדר, אז להישאר ולדבר, מבחינתך, זו לא אופציה אטרקטיבית. טעות חמורה!!! זו ההזדמנות שלכם להשאיר חותם. באירוויזיון למשל, השיר הראשון והאחרון הם הכי מובקשים. למה? כי הם הכי זכירים.
וגם, השאלה- "מה תעשו אם לא תזכו במכרז?"  שעליה עונים רוב המתמודדים תשובה שנשמעת כמו – "אני אהיה עצוב, אבל אתגבר ואחזור להשקיע כמו שאני רגיל". באמת??? אז למה לבחור בכם?!. כמראיינת ברור לי שלא תעשו רעש אם לא תזכו, וגם, שאתם לא מספיק שאפתנים, וגם שאינכם מוכנים להתמודד עד הסוף. חשבו על תשובה הולמת, וקבלו רמז גדול: זו לא התשובה שנתתם עד כה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה