איך תגדילו את סיכויי ההצלחה שלכם במכרזים וראיונות עבודה, אפילו שרובכם מאמינים שהם תפורים?

זה המקום שלך לגלות את כל מה שצריך לדעת על הכנה מקצועית למכרזים שמשפרת את יכולות השיווק העצמי ומגדילה את סיכויי ההצלחה במכרזים. פעם חשבו שמכרזים קשורים רק למקצועיות, הכלים שבאתר ידגימו לכם שהשיחה השיווקית היא זו שמובילה להצלחה. היא לא כישרון מולד, היא יותר שיטתית ממה שחשבתם, והרבה יותר משמעותית מכדי לוותר עליה. תכל'ס, הצלחה במכרזים היא לא עניין של מזל, אלא שיטה שמובילה לתוצאה!

רוצים להגדיל את סיכויי ההצלחה במכרז הבא? צרו איתי קשר עוד היום- 0522-435-259 או shiritbi@sts4u.com

הופעה במכרז: הסכנה שבסיפור הלא נכון


מכרז חדש הגיע במייל. פתחת וקראת את דרישות המכרז. ראית, שיש לך ידע וניסיון שצוינו הכרחיים, ואתה מתאים לתפקיד.

חזרת לא מעט פעמים בשקט עם עצמך או בקול מול המראה, או מול חבר, על הסיפור שלך: אתה עובד טוב, מקצוען בתחומך, חיוני למערכת, ראוי לקידום, כולם מרוצים ממך, והגיע הזמן שיקדמו אותך.

הגיע יום המכרז, נכנסת עם בטחון עצמי גבוה, סיפרת את הסיפור שלך ו....לא נבחרת!

יותר מידי אנשים מגיעים למכרזים עם הסיפור הזה. רובם אכן טובים, מקצועיים, חיוניים, וראויים. מהצד לפעמים נדמה שכולם הכי טובים הכי מקצועיים והכי ראויים, אבל, במכרז יש רק מנצחת אחד. והמנצח הוא לרוב זה שמספר את הסיפור הנכון. לא הסיפור הנכון בעיניו אלא בעיני המראיינים חברי וועדת המכרזים.

מה זה הסיפור הנכון?

זה הסיפור ששורשיו נטועים עמוק בכישוריו של המתמודד,  כלומר, שיש לו קבלות על כל מילה שהוא אומר. זה הסיפור שמתחבר הכי בקלות והכי בטבעיות לחזון של הארגון והעומד בראשו, כלומר, הסיפור של המתמודד מתחבר לסיפור של המראיין.

ארגון שסיים תהליך שינוי מורכב ואתה מגיע עם רזומה של "נצמד למציאות שאינו מרפה" לא מספר את הסיפור הנכון לארגון בשלב זה. ומתמודד עם תדמית של "מהפכן" שמתחרה על תפקיד שמרני בארגון שמרני, לא מספר את הסיפור הנכון!. ואם הארגון בצמצומים ואתה מדבר על תהליכים אסטרטגיים ארוכים שהובלת בהצלחה, המראיין שומע משאבים יקרים ולא צמצומים, שוב זה לא הסיפור הנכון!.

איך תדעו מה הסיפור הנכון לכל מכרז?

והאם מה שמתבקש זה לשנות את הסיפור שלכם כדי שיתאים לסיפור של הארגון והמנכ"ל?

התשובה היא - כן ולא.

את העובדות בסיפור שלך אתה לא תשנה, כן תגדיל או תמזער חלקים ואף תשמיט מה שאינו רלוונטי או שעלול לחבל בהתמודדות שלך. בנוסף, אם הסיפור שלך לא מתחבר בכלל לסיפור הארגון בו אתה מתמודד למכרז זו הזדמנות מצוינת לבחון את השינוי שכדאי שתבצע בעצמך.

מתמודדים שאימצו את שיטת 'להצליח במכרזי החיים' שפיתחתי, עבדו לפי תכנית בת חמישה שלבים:

שלב ראשון- בררו באיזה שלב במחזור חיי חברה נמצא הארגון

שלב שני- בררו מהו החזון של המנכ"ל, ומהן שלוש מילות המפתח שמנחות אותו

שלב שלישי- בחנו את עצמכם- באיזה שלב במחזור הקריירה שלכם אתם נמצאים

שלב רביעי- בדקו האם אתם יכולים להוכיח לעצמכם עשייה מרשימה שמצטלבת עם שלוש מילות המפתח שמנחות את תרבות הארגון והמנכ"ל

שלב חמישי- כתוב סיפור חדש שמסנכרן בין החזון הארגונים לזה שלך, הוכח איך עשייתך בעבר מתחברת אליו ואיך כישוריך בהווה יתרמו לו בתפקיד החדש.

מיכה, רו"ח כבן 57, מקצוען בתחומו, עובד איכותי ומסור, חיכה שנים רבות למכרז המתאים. ומשזה הגיע, היה ברור לו שהוא מתמודד. לאף אחד בארגון לא היה ידע, ניסיון, קשרים כמו למיכה. התפקיד הוגדר כמנהל קרנות לגיוס תקציבים בחו"ל. מילות המפתח של המנכ"ל היו דיגיטאליות, אסטרטגיה ושיווק. מילות המפתח של מיכה היו סדר, ארגון ושיטתיות, והרבה קשרים בעולם הישן.

מיכה לא זכה.

משך זמן רב הסתובב כעוס בארגון ולא הבין את הסיבה. כשנפגשנו מיד סיפר לי על הכישלון כשבעצם הרגשתי שהוא מחפש תמיכה וחיזוק לתחושת התסכול שלו. למרות שהצגת האמת בפנים, מצערת ככל שתהיה, איננה המלצה אידיאלית להתחלת תהליך, בחרתי להעמיד למיכה מראה משקפת. "אתה בן 57, מתי הייתה הפעם האחרונה שלמדת תואר כלשהו? מתי השתתפת בתכניות פיתוח אסטרטגיה? לאילו תכניות שיווק, גיוס כספים, ניהול קרנות הלכת בחמש השנים האחרונות?".

מיכה שתק.

"אף אחד לא הציע לי.. אף אחד לא דרש ממני... אף אחד לא המליץ לי..." אמר.

ומיכה צדק. וגם המנכ"ל של מיכה צדק.

העולם השתנה. הכל הפך עסקי, אסטרטגי, יזמי, דיגיטאלי ושיווקי.

מי שלא הבין זאת נשאר מאחור. והיום קשה לו לסגור את הפער.

דוד רו"ח בן 39, בעל ראש אסטרטגי, בוגר תכניות לימוד מתקדמות בארץ ובחו"ל, מעבר לתואר בראיית חשבון הגיע עם תואר שני במנהל עסקים, ניסיון בגיוס כספים מקרנות וארגונים, ולקח את המכרז בלי להתאמץ.

דוד סיפר לוועדת המכרזים את הסיפור הנכון, את הסיפור שרצו לשמוע!

ועכשיו, לסיפור שלך:

צור סנכרון בין הסיפור שלך לסיפור שזיהית כשבחנת את הארגון: החזון, הערכים, המטרות האסטרטגיות שלו ומילות המפתח שמנחות את פעילותו בתקופה אחרונה.

אם אתה מתמודד לתפקיד במגזר העסקי וגם בציבורי, תשמח לדעת שכל ארגון כיום מחפש את המנהל החדש. מול בחירה בין מנהלים מקצועיים ומיושנים למנהלים פחות מקצועיים וחדשנים עם מעוף, רוח יזמית, חיבור למגמות גלובאליות ויכולת לחדש, הארגון כמעט תמיד יבחר במנהל החדש...

מנהל חדש- מהו?
ח- חדשן
ד- דיגיטאלי
ש- שיווקי

בימינו, חדשנות הפכה למילת buzz, דיגיטאליות היא השפה החדשה ובלעדיה לא תוכל לנהל תקשורת, מידע וידע, ושיווקיות היא מילה נרדפת לייצוגיות ויכולת אסטרטגית- יזמית- מכירתית. כי בשורה תחתונה היום כולם רוצים למכור!

לפני המכרז הבא, עשה שני דברים חשובים: ראשית, עבוד לפי תכנית חמשת השלבים של שיטת 'להצליח במכרזי החיים' שמופיעה בתחילת הכתבה. שנית, בדוק האם אתה מנהל ח.ד.ש. ואז, בנה לך סיפור מכירה טוב לארגון, שיעזור לך להגדיל את סיכויי הזכייה במכרז.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה