איך תגדילו את סיכויי ההצלחה שלכם במכרזים וראיונות עבודה, אפילו שרובכם מאמינים שהם תפורים?

זה המקום שלך לגלות את כל מה שצריך לדעת על הכנה מקצועית למכרזים שמשפרת את יכולות השיווק העצמי ומגדילה את סיכויי ההצלחה במכרזים. פעם חשבו שמכרזים קשורים רק למקצועיות, הכלים שבאתר ידגימו לכם שהשיחה השיווקית היא זו שמובילה להצלחה. היא לא כישרון מולד, היא יותר שיטתית ממה שחשבתם, והרבה יותר משמעותית מכדי לוותר עליה. תכל'ס, הצלחה במכרזים היא לא עניין של מזל, אלא שיטה שמובילה לתוצאה!

רוצים להגדיל את סיכויי ההצלחה במכרז הבא? צרו איתי קשר עוד היום- 0522-435-259 או shiritbi@sts4u.com

שאלות במכרזים


שאלות ותשובות בוועדת הבוחנים




אני מאמינה שמכרז וראיון הופכים לסיפור הצלחה, במידה ויודעים לנהל אותם נכון. ניהול נכון של שיחת המכרז מחייב הכרות עם השאלות שתישאלו על ידי ועדת הבוחנים ועם התשובות שכדאי שתענו. לשם כך, ריכזתי עבורכם חלק משאלות המכרז ונקודות חשובות לתשובות שכדאי לענות.



שאלה: האם צריך להתכונן למכרז?
ברור שכן!. הכנה היא 95% מההצלחה, לא רק במכרז, אלא בכל תחום. כמו שלדיון בבית המשפט לא ניגשים בלי הכנה ראויה, כך גם למכרז אתה חייב להכין את עצמך. ומעבר לזה, אם אתה לא תתכונן והיריב שלך כן, מה זה אומר על הסיכויים שלך?...
תכל'ס: הכנה היא כמו מציאות מדומה לקראת המכרז

שאלה: מה הכי חשוב במכרז?
אני רוצה לומר "להיות אתה" אבל...זה לא מדויק!. אם אתה מרגיש חלש, מתלבט, מהסס, או חסר ביטחון וחושש, להיות אתה זה לא רעיון טוב. אז מה הכי חשוב במכרז? ללא ספק לנווט את האירוע!. אמנם אתה המרואיין אבל אני אומרת לך שאתה גם הקפטן. ומאחר ומכרז הוא שיחת מכירה, ואתה איש המכירות, אתה חייב לנווט את השיחה בביטחון, בעצמה, בנחישות ובהתלהבות. במילה אחת- להיות שיווקי. תכל'ס: שיווק.. שיווק.. שיווק... 

איך מתגברים על ההתרגשות?
לא נלחמים בה, מתיידדים איתה. הגבול בין התרגשות מפחד להתלהבות מתשוקה הינו דק ביותר. בעבודה עם המתמודדים, אני עוזרת לכל אחד למצוא את הנקודה הזו ואז, בקלות, כל התרגשות הופכת להתלהבות. 
תכל'ס: בין חשש לתשוקה, מנתבים את המחשבות שמטריפות את דעתכם. 

ואם ישאלו אותי שאלה שלא אדע את התשובה?...

לא לדעת- זה אנושי, ובלבד שלא מדובר בשאלה מקצועית שברור לכולם שאתה חייב לדעת את התשובה עליה. כשאני לא יודעת את התשובה לשאלה אני תמיד עונה כך- "את התשובה המדויקת לשאלה ברגע זה אני לא יודעת, מבטיחה לבדוק ולחזור בהקדם עם המידע". וכך בדיוק, אני ממליצה גם לך לעשות. 

מה לומר כשישאלו אותי בסיום הריאיון אם יש לי מה להוסיף?
97% מהמתמודדים למכרזים לא מנצלים את 'הזדמנות השאלה האחרונה' ואומרים משהו כמו "לא תודה, שלום.." יוצאים מהחדר ועימם יוצאת גם ההזדמנות. בתחרות האירוויזיון שמח כל זמר להיות השיר הפותח או השיר הסוגר, כי שניהם נוטים להישמר בתודעת הקהל יותר משאר השירים. השאלה האחרונה היא כמו השיר האחרון באירוויזיון, והיא מעניקה לך כמתמודד, הזדמנות לצרוב את הזיכרון שלך בתודעת המראיינים. אז מה פתאום שתוותר?. בתהליך הכנה למכרז אני מגבשת עם כל מתמודד את השיר האחרון- מסר חשוב, סיפור פואנטה קצרצר, שייאמרו בתשובה לשאלה האחרונה. וגם.. כאשר לא שואלים המראיינים את המרואיין האם יש לו מה להוסיף, אני ממליצה לומר בעצמך שיש לך משהו חשוב להוסיף.
תכל'ס: אל תפספסו- השאלה האחרונה היא גם ההזדמנות האחרונה להטביע את החותם שלכם במכרז!. 

האם כדאי להכין מצגת או תיקייה להצגה במכרז?
ברור שכן! כל דבר שיגרום למראיינים להתרשם ממך לטובה מומלץ בחום!. אם אתה מכין תיקייה, זכור להכין תיקיות כמספר חברי הוועדה ועוד שתיים רזרבה. אם זו מצגת, חשוב שתהיה אסטרטגית שיווקית ולא טרחנית, תיאורית ומייגעת. 

ומה אם לא אזכה?

יש לך מושג לכמה אודישנים הולך שחקן עד שהוא זוכה בתפקיד? או לכמה בחינות ניגשת רקדנית עד שהיא מתקבלת ללהקה? מכרז הוא אודישן, אלא אם כן הוא "נתפר" במיוחד בשבילך, קח בחשבון 50% סיכוי שתזכה ותשקיע 200% ממה שיש לך כדי שאם לא תזכה, תדע שאתה נתת את המיטב והמירב, ולא יהיה אחד שיאמר לך שלא היית מספיק טוב...ואחרי שנתת במכרז את הנשמה תרים את הראש למעלה ותתחיל להתכונן למכרז הבא!.




כדאי להתמודד גם אם אני חושב שיש כבר מועמד "סגור"?
מייקל ג'ורדן, אגדת הכדורסל של כל הזמנים אמר: "לא קלעתי 100% מהזריקות שלא זרקתי". לא להתמודד זה לא לקלוע. כשאתה לא מתמודד דבר אחד בטוח: המועמד האחר שכן מתמודד יזכה!. במהלך השנים פגשתי לא מעט מתמודדים שלא זכו במספר מכרזים ברצף אבל לא התייאשו והמשיכו להתמודד. ואז, באיזשהו רגע, במועד הכי פחות צפוי, קיבלו הצעה שלא יכלו לסרב לה ועימה הגיע גם ההסבר המפתיע: " במכרזים הקודמים ראינו אותך, היית מצוין ולכן סימנו אותך...". 

כדאי לדבר עם הממליצים לפני המכרז?
ברור! מרגע שנכנסת לתפקיד תתחיל לאסוף המלצות: לקוח מרוצה ממך? בקש ממנו לשלוח לך אי- מייל עם העתק למנהל שלך. ספק מחמיא לך הצע לו להחמיא בכתב. ביצעת פרויקט עם שותפים חיצוניים וכולם מרוצים? בקש מהם לשלוח לך משוב על הפרויקט כולל משוב עליך. לכל מנהל כדאי שיהיו שתי תיקיות: ראשונה- קובץ מחשב ובו כל המשובים וההמלצות. והשנייה- תיקייה מקרטון או פלסטיק ובה מכתבים והמלצות מודפסים, הממתינים לשעתם היפה להתגלות כדי לשפוך עליך אור חיובי בעיני חברי וועדת המכרז. 
אם רבת עם ממליץ- אל תגיש את ההמלצה שלו אפילו אם היא מצוינת, כדי שלא להעמיד את עצמך במצב של אי וודאות או הפתעה לא נעימה..

שאלות ששואלים במכרזים


איך להתלבש למכרז?
למכרז תתלבש כמו שתתלבש לתפקיד הבא שלך, זה שיגיע אחרי המכרז הנוכחי. תמיד תשאף לשדר משהו גבוה מהתפקיד אליו אתה נושא עיניים כרגע. לפי יועץ התדמית האמריקאי ג'ון טי. מולויי, מחברו של רב המכר DRESS FOR SUCCESS BOOK, כדאי להשתמש בארבעה צבעים עיקריים: שחור, כחול, חום ואפור. עדיפים פרטי לבוש ללא מרקמים, הדפסים וטקסטורות עמוסות. לבוש מחויט תמיד מעורר רושם חיובי, יש להימנע ממחשופים מיותרים, מעודף תכשיטים ואביזרים, וחשוב גם שתרגיש נוח בבגד שאתה לובש, כדי ששפת הגוף שלך תוכל לשדר נינוחות במהלך המכרז.   

יש לך שאלה משלך שלא מצאת לה תשובה בבלוג? שלח לי אותה במייל או כהודעת SMS ואשמח לענות עליה, שירית 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה