איך תגדילו את סיכויי ההצלחה שלכם במכרזים וראיונות עבודה, אפילו שרובכם מאמינים שהם תפורים?

זה המקום שלך לגלות את כל מה שצריך לדעת על הכנה מקצועית למכרזים שמשפרת את יכולות השיווק העצמי ומגדילה את סיכויי ההצלחה במכרזים. פעם חשבו שמכרזים קשורים רק למקצועיות, הכלים שבאתר ידגימו לכם שהשיחה השיווקית היא זו שמובילה להצלחה. היא לא כישרון מולד, היא יותר שיטתית ממה שחשבתם, והרבה יותר משמעותית מכדי לוותר עליה. תכל'ס, הצלחה במכרזים היא לא עניין של מזל, אלא שיטה שמובילה לתוצאה!

רוצים להגדיל את סיכויי ההצלחה במכרז הבא? צרו איתי קשר עוד היום- 0522-435-259 או shiritbi@sts4u.com

המדריך לפוליטיקה ארגונית

כידוע, הפוליטיקה הארגונית קובעת איך תתפתח הקריירה שלך כמנהל. יש הרבה מנהלים מוצלחים, אך רק חלקם מצליחים. הסיבה לכך- חוסר שליטה ברזי הפוליטיקה הארגונית. המעבר ממנהל מוצלח- איכותי, חיובי, תקשורתי ומספק תוצאות, למנהל מצליח שמקודם בסולם הניהול באופן קבוע, קשור ישירות לפוליטיקה.


התשובות לשאולות כמו "את מי מינו לתפקיד הסמנכ"ל? "מי זכה במכרז?" "מי קיבל קידום?" נעוצות במפת הקשרים הפוליטית של המועמד. המועמד המקושר ביותר למקבלי ההחלטות או למשפיעים עליהם, לרוב זוכה. זה לא חייב להיות 'הוא', זה בהחלט יכול להיות 'אתה'.

"אני המועמד הכי טוב לתפקיד, מי שנבחר לא מגיע לקרסוליים שלי, אבל הוא מלקק למנכ"ל...", אמר לי השבוע אלון, מנהל בכיר בחברה, ולפניו, שמעתי זאת ממאות מנהלים אחרים, בתהליכי ייעוץ ארגוני ואימון למנהלים בכירים בארגון.
רק אתמול התלונן בפני עוד מנהל איכותי ביותר, ש "נמאס לי לחיות בקרב שקרנים... טוב, אולי לא שקרנים במצח נחושה, אבל כאלה, שכל החיים שלהם סובבים סביב אמירת חלקיקי אמת... אינטרסנטים" סיכם. בל ניתמם, בכל ארגון יש פוליטיקה. בכל ארגון יש פוליטיקאים מנוסים ואחרים, מנוסים פחות שסובלים מחוסר השליטה במיומנויות הנדרשת. גם בין שני מנהלים יש פוליטיקה.



המילה "פוליטיקה" מבוססת על ריבוי כוחות, צרכים ומטרות. היא נגזרת מהמילה היוונית "פוליס" שמשמעותה "עיר", שמקורה במילה "פולי" - "ריבוי" או "הרבה". פוליטיקה קיימת בחברה בה יש ריבוי של אנשים ומכאן - ריבוי של דעות ואינטרסים. פוליטיקה במובנה הרחב היא עיצוב החברה על ידי התייחסות לכוחות הפועלים בה. בהגדרה זו, לכל פעילות אנושית בעצם יש קשר הדוק לפוליטיקה, שכן כל הפעולות המתבצעות על ידי האדם קשורות בכוחות חברתיים, כך לפי ויקיפדיה.


כדי לסלול לעצמך את הדרך לתפקיד הניהולי הבא ומשם לבא אחריו, עליך, כמנהל, כבר בתחילת דרכך לבנות את מפת הקשרים האישית. כן, תידרש להשקיע זמן בהתייחסות לאנשים, כן, תצטרך להקשיב גם כשאתה ממש לא מתעניין, כן, אתה לא חייב לאהוב את כולם, אפשר להיות בקשר על בסיס 'תן וקח' הדדי, אבל, זו החלטה שמחייבת שינוי גישה.




לפניך, מדריך מקוצר לפוליטיקה ארגונית:



  1. הכול אישי, נקודתי ופוליטי: אין צורך להיות חשדן, בימינו הנחת היסוד המוכרת לרובנו היא שאין עשייה שלא על בסיס אינטרס. גמ"ח, מזמן איננו גמילות חסדים אלא יותר גמר חשבון. לכן, זהה את האינטרס שלך ובחר אנשים בעלי אינטרס דומה.
  2. ברור שמאחורי כל אג'נדה יש אדם עם אינטרס: במקום להתנגד לה ולו, זהה, היכן אתה יכול למנף עצמך באמצעות הצטרפות ותרומה לאג'נדה, גם אם אתה לא יצרת אותה.
  3. כישורים חשובים אבל קשרים גורמים להם להיראות הרבה יותר אטרקטיביים: תשקיע בפיתוח הקשרים לפחות באותה מידה שאתה משקיע בפיתוח ההשכלה והידע שלך.  
  4. הכן את מפת הקשרים שלך: מפה אנשים בארגון- עובדים ומנהלים, לקוחות, ספקים, קולגות ומתחרים, על פי תחומי עניין משותפים, אינטרסים, צרכים ועוד. בתחכום ובתכנון מראש תוכל להשתלב בפוליטיקה הארגונית ולנתב אותה למטרותיך לאורך זמן, ללא שורת הרוגים ופצועים בצדי הדרך.
  5. שמור על קשר קבוע: חלק גדול מלקוחותיי הארגוניים החדשים מגיעים בזכות מנהלים שהכרתי בארגונים אחרים שעבור לארגון ותפקיד חדש וזכרו כמה הועלתי להם בעבר. זה נכון גם לגביך.
  6. הגדר לך את יעדי הקריירה בארגון ומחוצה לו: רק כשיש לך כיוון צמיחה ידוע, מטרות ברורות ויעדים מוגדרים, אתה יכול למפות את המידע החיוני לצורך התקדמות.
  7. זהה את המתחרים שלך בארגון: בחן את המנהלים החותרים לתפקידים בהם אתה חושק, אלו, שנוכחותם עלולה להאט או לחבל בדרכך. מפה את יתרונותיהם ואת אלו שלך, מפה את חסרונותיהם ואת אלו שלך, הבן את הערך המוסף שאתה יכול להציע למקבלי ההחלטות ותרגם אותו לעשייה. זכורה לי מנהלת, שכוחה הגדול היה ביכולתה המופלאה לאסוף מודיעין עסקי, נקודת תורפה בארגון בה עבדה. ברגע שזיהינו את החזקה, שעד אותו רגע הייתה בגדר תחביב אישי לשעות הפנאי, יכולנו לתרגם אותה לסדרת פעולות, שסייעו לה להפוך מעוד מנהלת ליקירת המנכ"ל ולמועמדת ראויה ביותר לתפקיד סמנכ"לית. גם לך זה יכול לקרות.



חונכנו להאמין ש 'אינטרס' היא מילה מגונה, 'פוליטיקה' מילה מלוכלכת ו 'הצלחה' קשורה למבחן הכישורים. בפועל אנחנו מגלים שהיום יותר מתמיד, פוליטיקה ארגונית היא המפתח להצלחה, ואם תבחרו לסמוך עלי ועל ניסיוני המקצועי העשיר, תגלו שבכל מנהל ששואף להצליח מסתתר פוליטיקאי בפוטנציה, שרק ממתין לשעת הכושר לצאת ולשרת את בעליו.


2 תגובות:

  1. אימון אישי בתחום הקריירה הוא אחד התחומים שיותר תפסו בארץ בשני העשורים האחרונים. יש המון מאמנים שפועלים בתחום, אך רק מעטים באמת משיגים תוצאות.אהבתי מאד את הדרך בה את מעבירה תוכן, שירית. שיהיה המון בהצלחה!

    השבמחק
  2. תודה גלית, איחולי הצלחה גם לך

    השבמחק